Customer & Location Intelligence

Usługi analityczne BIK to unikalna wiedza o realnej sile nabywczej i potencjale rynku B2C oraz B2B – oparta na wiarygodnych danych z wielu źródeł, wspierająca skuteczną sprzedaż i marketing.

Usługi skupiają się na analizowaniu potencjału rynku B2C i B2B w oparciu o dane Grupy BIK oraz dane partnerów zewnętrznych (np. dane od operatorów kart płatniczych, dane publiczne, dane operatorów komórkowych). Nowe usługi mają wesprzeć ich odbiorców w optymalizacji działań sprzedażowych i marketingowych, dopasowaniu oferty produktowej. Głównym wyróżnikiem jest wiedza jaką będziemy dostarczać – oparta o rzeczywiste, wiarygodne i unikatowe dane. Dostarczymy informacje pokazujące rzeczywistą siłę nabywczą konsumenta, potencjał rynku, a także trendy rynkowe.

Otrzymasz od nas nie tylko analizy, ale też konkretne wskazówki, jak je wykorzystać w praktyce – w formie projektów doradczych. Usługa kierowana jest do szerokiego grona odbiorców m.in.: firmy z branży finansowej: banki komercyjne, banki spółdzielcze, firmy pożyczkowe, firmy oferujące usługi finansowe, branże: e-commerce, telekomy, retail B2B, B2C, firmy ubezpieczeniowe, franczyza, dostawcy usług masowych, sprzedawcy leadów, sieci detaliczne, domy mediowe (planujące kampanie dla dużych firm), firmy badawcze, firmy posiadające programy lojalnościowe, firmy oferujące kampanie mobilne, firmy branży nieruchomości, omnichannel.

Poznaj sytuację ekonomiczną mieszkańców wybranego regionu

BIK dostarcza statystyczny obraz potrzeb i zachowań konsumenckich w Polsce — na podstawie danych o rynku kredytowym/pożyczkowym, BNPL oraz danych partnerskich (telco, operatorzy kart, rejestry publiczne).

Udostępniamy dedykowane analizy zapewniające anonimowość konsumentów, bez możliwości identyfikacji poszczególnych osób i podmiotów.

Analizy wykonywane są na rzeczywistych danych 25 000 000 klientów

Pomagamy osobom odpowiedzialnym za rozwój biznesu, marketingu, strategii produktu i sprzedaży odkrywać potencjał biznesowy i dopasować oferty do potrzeby klientów.

Wiedza płynąca z danych

Możliwości finansowe

(affordability/capacity): na ile klienci mogą sobie pozwolić, na jaką ofertę ich stać (szacujemy siłę nabywcza, indexy dochodu, wrażliwość cenowa).

Czas i kontekst życia

(timing & life context): kiedy pojawia się potrzeba na dodatkowe produkty wynikające z aktywności kredytowej oraz innych danych konsumpcyjnych.

Wygoda i kanał

Jak dopasować wartość produktów dla poszczególnych pokoleń (BB,X,Y,Z) i etapów życia (ang. generations/life stage): ten sam produkt odpowiada na inne potrzeby pokoleń.

Wartość i dopasowanie

(value & relevance): jak budować odczuwaną wartość (dopasowanie oferty i komunikatu do możliwości i oczekiwań klientów).

Sytuacja ekonomiczna mieszkańców danego terytorium

Jak rozwija się lokalna społeczność, jakie są trendy i prognozy.

Łączymy dane, odkrywamy więcej

BIK (rynek kredytowy i pożyczkowy)

dane o możliwościach finansowych: skłonność do finansowania, przeciętne kwoty, stabilność spłat (w ujęciu statystycznym), dynamika wnioskowań.

Dane o płatnościach kartami

kategorie wydatków, rytm zakupów, udział online/offline.

Wynik:

indeksy potrzeb (np. siła nabywcza, skłonność do BNPL, wrażliwość cenowa, intensywność online, mobilność do punktu) wyliczane dla grup klientów.

Dane telekomunikacyjne

przepływy ludności między strefami, pory dnia, „obszar oddziaływania” punktów.

Rejestry publiczne

kontekst: cechy terytorialne i gospodarcze (osoby i firmy) w ujęciu statystycznym.


Nasze główne produkty

Customer Intelligence

analiza klientów lojalnościowych

wzbogacamy dane o Twoich klientach o statystyczne wskaźniki i indeksy uzyskane z naszych danych. Klientów opisujemy statystykami mikrosegmentu w jakim się znajduje — bez identyfikacji osoby.

na jakie pytania odpowiadamy

  • jak dopasować wartość i elastyczność oferty do możliwości klienta (progicenowe, limity, formy płatności)?
  • które mikrosegmenty oczekują prostoty i szybkości, a które szerszego wyboru i benefitów?
  • gdzie jest potencjał dosprzedaży i sprzedaży uzupełniającej (ang. cross-/up-sell)?
  • jak personalizować komunikaty (język korzyści vs cena, „gotowość na BNPL” vs „płatność jednorazowa”)?

Location Intelligence

mapa potencjalnych klientów

statystyczny profil ludności – ich potrzeb i zachowań w precyzyjnie zdefiniowanych obszarach (np. siatka grid 500×500 m, gmina, powiat, terytorium, województwo) – siła nabywcza, skłonność do zakupu produktów kredytowych, mobilność, aktywność kredytowa, za

na jakie pytania odpowiadamy

  • gdzie mieszkają/przebywają potencjalni klienci,
  • jaka jest sytuacja ekonomiczna lokalnej społeczności, gdzie są klienci zamożni, a gdzie klienci w pętli zadłużenia,
  • jakie są trendy i jak rozwija się siła nabywcza,
  • jaka jest struktura pokoleniowa obszarów i czym charakteryzują się te pokolenia,
  • gdzie mówić o wartości produktów, a gdzie o cenie (wrażliwość cenowa mikroobszarów)?,
  • placówki, kto znajduje się w zasięgu danego miejsca.

Sektory - potrzeby i decyzje

Handel detaliczny i e-commerce:

  • wygoda vs cena;
  • gdzie jest popyt na elastyczne formy płatności;
  • które generacje reagują na benefity vs promocje;
  • jak format (online/odbiór/sklep) odpowiada lokalnym potrzebom;
  • wykorzystanie danych do prognozowania wyników sprzedażowych w regionach z wysoką dostępnością kredytową; 

  • dostosowanie oferty i komunikacji sprzedaży ratalnej/BNPL w regionach o niskim ryzyku i większych tendencjach do zakupu produktów na raty.

Subskrypcje i usługi cyfrowe:

  • łączenie możliwości finansowych z utrzymaniem (częstotliwość, progi, formy płatności); które segmenty potrzebują elastycznych planów;
  • optymalizacja alokacji zasobów marketingowych i sprzedażowych;
  • personalizacja ofert na poziomie regionów i dopasowanie do realnych możliwości finansowych mieszkańców;
  • planowanie rozwoju usług w regionie;
  • dostosowanie polityki kredytowej: w regionach o niskim bardziej elastyczne opcje ratalne.

Telekomy i media:

  • które mikrosegmenty cenią stabilność i przewidywalność (plany stałe), a które elastyczność i dodatki (pakiety danych/rozrywka);
  • dostosowanie oferty planów taryfowych do zamożności regionów, np. oferty bardziej przystępnych cenowo w regionach o niższych dochodach;
  • promocja produktów premium w regionach o wysokiej zamożności.

Finanse:

  • gdzie rośnie potrzeba na finansowanie, kredyty, pożyczki, karty, konsolidacja;
  • optymalizacja kampanii marketingowych w regionach, gdzie potrzeba na produkty consumer finance jest wysoka;
  • minimalizacja strat z tytułu niespłaconych rat: Dzięki ocenie ryzyka na poziomie regionu, można zidentyfikować obszary o podwyższonym ryzyku finansowym i dostosować warunki;
  • sprzedaży ratalnej;
  • komunikacja wartości oferty, dopasowanej do lokalnej struktury rynku oraz konkurencji.

Nieruchomości handlowe / sieci usług:

  • które lokalizacje najlepiej odpowiadają na konkretne potrzeby - skupiska klientów, siła nabywcza, indeksy dochodów, udziały zakupów w kategorii, analiza cachmentów;
  • analiza otoczenia klientów i potencjałów na rozwój biznesu.

Efekt naszych analiz

  • Zestaw wskaźników potrzeb dla wybranych grup (mikrosegmenty/generacje/obszary).
  • Potencjał rynkowy regionów, zdolność zakupowa mieszkańców - precyzyjne określenie jak wygląda profil mieszkańca danego terytorium (precyzyjna siatka grid 500x500m, gmina, miejscowość, powiat).
  • Wyznaczenie potencjału lokalizacji w oparciu o analizowane miary w ujęciu geograficznym.
  • Rekomendacje dopasowania: wartość oferty, formy płatności, formaty i kanały, priorytety lokalizacji.
  • Reguły geotargetowania klientów w kampaniach reklamowych online/offline: na jakich terytoriach należy skupić działania reklamowe, aby dotrzeć do swojego potencjalnego klienta.

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy?

Zamów kontakt z doradcą

to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane

Przyjmuję do wiadomości, że wysyłając zgłoszenie zgadzam się na kontakt e-mailowy lub telefoniczny (na podany w formularzu do kontaktu adres e-mail lub numer mojego telefonu) w celu odpowiedzi na zgłoszenie, w tym na przekazanie informacji marketingowych

Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana

Wiem, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją wycofać w każdej chwili, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które odbyło się przed wycofaniem.